web analytics

Fabricat de catre Mike Brown de la Amen Motorcycles | Design and Engineering Inc. avazut pentru prima data astfaltul in 2004 la Daytona.

In afara de faptul ca a fost prima motocicleta din lume care sa foloseasca astfel de roti, acest proiect a resusit sa fie primul si la alte cateva capitole.

Pentru inceput roata spate este cea mai mare folosita vreodata pe o motocicleta fiind de 360 X 18″, iar cea de pe fata la fel un record cu un diametru de 23 de inch. In aceasta situatie cei de la Amen in colaborare cu Vee Rubber au proiectat cele doua anvelope unicat special pentru acest motor, de la plansa de design la macheta, molduri si pana la produsul finit.

Ce a rezultat se vede cu ochiul liber

Cum e si normal dupa ce vezi fotografiile te intrebi cum functioneaza?!

Tehnologia care face posibil acest proiect consta in utilizarea unei transmisii ce are la baza frecarea, si anume FDT -- Friction Drive Technology, preluata si adaptata de la modul de functionare a unui carusel sau cum le zic americanii Ferris wheel.

Acest tip de transmisie a fost folosit pe prototipuri inca incepand cu cei de la Lambert Automobile Company, o companie americana de automobile destul de obscura ce a functionat intre 1906 si 1916.

Masinile scoase de ei in anul 1906 desi aveau la baza aceasta tehnologie nu afisau aspectul rotilor fara butuc al celor de la Amen.

Mike Brown, cu un proiect pe care il avea pe hartie de aproape 10 ani a reusit sa utilizeze aceasta tehnologie creand astfel prima motocicleta cu adevarat fara butuci -- hubless.

Pentru a transmite miscarea de la motor s-a folosit un ansamblu de 15 roti din care 9 in partea din spate, 5 in fata si una sub sea.

Ceea ce da aspectul unic, hubless,  fata de toate celelalte vehicule pe care s-a mai folosit acest sitem de transmisie este faptul ca rotile (jantele) sunt in fapt statice in timp ce cauciucul cu suportul lui se roteste pe ele.

Pe final va mai las cateva fotografii cu proiecte ale celor de la Amen


facebook comments:

2 Responses to The Hubless Monster by Amen Motorcycles

  1. Andrei says:

    Salut,

    M-ar fi interesat si informatii despre principiul de functionare al acestei motociclete. Cum se invarte roata? In rest super faine pozele :)

  2. george says:

    Gata Andrei, Ciprian a postat si a doua parte a articolului pentru a te lamuri si pe tine…. ei, zi sincer stiai de cele scrise acolo? :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

if you check this box ... nothing happens (: 26