web analytics
martie 19, 2011, Author: Ciprian, 2 Comments

Pasionat? sau Impresionat de custom? – cum sa fii fabricant.RO

Categories: Articles (Romania)

Acum cateva zile vorbeam cu un prieten cu privire la perspectivele pietei de custom de la noi, la posibilitatea de a-ti face un trai din asta si cand spun asta nu ma refer la un schimb de ulei, montat oglinzi si ghidon de pe louis.de, sau un high way bar strambat dintr-o teava ce se nascuse sa fie mana curenta pe treptele unei cladiri de birouri sau cabane “rustice” la moda.

Concluzia pragmaticului a fost ca in mod clar nu, din customizing nu se poate trai la noi si nu pentru ca nu ar fi piata, ci pur si simplu pentru ca piata e rupta’n cur, asa de rupta incat indiferent cata pasiune ar fi la mijloc, nu mai poate sa intrevada nici macar posibilitatea de a se indatora la vreun bancher gatuit de cravata dupa tejgheaua lui plina de solutii spre falimentul personal.

Optimistul se mai poate agata doar de sloganul americanesc “where there’s a will there’s a way”, care nu-i ofera nicio garantie pertinenta, un fel de nu stiu cum, n-am nici cea mai vaga idee, dar tre’sa se poata cumva. Romaneasca speranta care moare ultima.

Ok, nu trebuie sa fim absurzi mai este intotdeauna cazul fericit, pentru care sta exemplu Basty Bikes, a expunerii internationale: un onorabil loc 3 la showul custom de la Padova si o saptamana cu “rusoaica” la Rat’s Hole in Daytona…rezultat…sansa de a fi remarcat de niste domni pasionati si cu un key feature…bani, care sunt dispusi sa iti dea mana libera pentru un proiect, pentru ca sunt pasionati, stiu cu ce se mananca toata treaba asta si au incredere in talentul tau de a scoate ceva ne mai scos.

Si aici intervine diferentierea. Interlocutorul meu Lucian Leahu (nicolluci), a pus punctul pe “i”: “pasionati? sau impresionati de custom”

Stie cu ce se mananca toata treaba asta si mai mult are incredere ca poti sa faci ceva intr-adevar custom? sau are el o impresie si stie el ca doar nu-i prost, ca tot romanul, ca noi ne cam pricepem la aproape orice; ca baba aia care merge la cabinetul medicului de familie si doctorul nu apuca sa-i zica mare lucru ca oricum ea stie mai bine decat el ce are si ce pastile ii trebuiesc.

Ei categoria asta e cea mai periculoasa, pentru simplu fapt ca e mult mai vasta decat cea a pasionatilor de custom si atunci logic, sanse proportionale de “a avea cu ce, ba!” – pentru ca nu stiu de ce asociez oarecum pasiunea in domeniu, cu buzunare intoarse pe dos, mai ales in vremurile astea, un fel boemie de conjunctura.

Si aici apare dilema mancatoare de suflete. Tu, te bagi? Te transformi din compozitor de partituri excelente in lautar dupa urechea afona care “se stie!” cacunoaste problema si are propria viziune despre ce si cum trebuie facut? Si bineinteles asta pentru a putea spune ca esti fabricant in tara ta?

NU ma refer la acea categorie de oameni care chiar stiu ce inseamna custom, care simt asta, care raman efectiv “fara cuvinte” la vederea unei opere de arta, care apreciaza inventivitatea si talentul, ci doar la cei care au cu ce si doar asta e singurul motiv pentru care trebuie sa aiba si ei un custom, sa fie a lor cea mai frumoasa vaca din sat, si daca nici el care a facut toti banii astia nu stie si nu se pricepe, atunci cine? asa ca lasa vrajeala, dezlipeste-ti banii de pe frunte, pune mana pe flex si baga dedicatia.

Sau poate sunt doar frustrarile mele ca-s acrii strugurii?

Deci cum e pana la urma?

Pai, ori asa si se cheama ca faci custom, ori te rezumi la un schimb de ulei, un sissy bar si mai stiu eu ce prosteala in functie de client, ori ai norocul sa ai fondurile necesare intretinerii acestei pasiuni, ori faci parte din categoria cea mai dezavantajata:

nu ai bani sa-ti faca cineva ceva, te doare bulbul rahidian de cate idei interesante ai si vezi ca o data cu trecerea anilor le tot pierzi punandu-le altii in practica, sau mai rau, esti genul care te gandesti de doua ori cand strangi un surub, daca tre’ sa invarti spre stanga sau spre dreapta? Nu dispera! Ai doua variante: Poti fii autodidact si vezi ce iese sau poti deveni profesionist la un click distanta: MMI aka Motorcycle Mechanic Institute…te invata americanii de toate si iti dau si patalama la mana de HD technician…si toate astea pentru infima suma de 35,000 $!

Deci se poate fratilor! Solutii exista!

chiar si daca ne ramane drept singur argument where there’s a will there’s a way

deci mychopper.RO nu o sa-si inchida portile, ramane pe baricade, nu moare, nu se preda, cauta in continuare talente autohtone underground in afara zonei de influenta corporatista a sindromului “Got Talent”

Hmm, sau poate e providenta care ne trage de maneca in momentul in care nu gasim un cuvant romanesc de tradus englezescul customizer?

Ma leși?…

Speranta moare ultima!!!

facebook comments:

2 Responses to Pasionat? sau Impresionat de custom? – cum sa fii fabricant.RO

  1. adi says:

    ma bucur ca am putut gasi oameni preocupati de domeniu asta in tara asta. … e o minune !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

if you check this box ... nothing happens (: 26