web analytics

Cum spuneam…cu alte cuvinte, daca ai un chopper trebuie neaparat sa-i faci ceva.

Nu de alta da’ sa-si merite numele de chopper. Sa nu uitam de unde a pornit toata treaba asta denaturandu-se acum intr-o denumire de serie…chopper.

Ok. Acum ca am lamurit si aspectul asta tin sa mentionez ca nu ma refer la proprietarii de Harley carora piata le ofera o gama foarte larga de optiuni de customizare; si cand spun customizare nu ma refer la schimbarea oglinzilor,  gripurilor sau mai stiu eu ce alte accesorii cu care sunt intesate paginile de pe louis.de spre exemplu.

Ma gandesc la modificari care sa iti personalizeze intr-adevar motorul; cu alte cuvinte sa nu mai arate ca cele de serie; sa devina un chopper in adevaratul sens al cuvantului.

Carcotasii vor spune ca e o chestiune de bani; sunt putini care isi permit sa faca modificari consistente din lipsa de monetar.

Pe de o parte le dau dreptate; asta daca vorbim despre kituri de roti, furci, roti, cadru…sa nu mai zic de modificari structurale.

Pe de alta parte as spune ca nu te limiteaza decat comoditatea si imaginatia.

La insistentele cunoscutilor o sa postez experienta mea.

Eu unul pana acum am ales varianta home made.

Am plecat de la un Suzuki intruder vl 1500 din ’98 cumparat din Germania:

Mai intai i-am schimbat evacuarea. Suna pretentios dar nu e. Teava neagra romaneasca gasita pe langa casa, fabricata pentru cu totul alte scopuri (schela). Un aparat de sudura in arc electric, niste muncitori care sudau in zona la niste tevi de canalizare si voila!

inregistrarea nu e fantastica dar alta nu am; spuneam mai sus de comoditate…

Si pentru ca nu ma omor dupa bling bling, la soare de poti uita dar la ea ba, dupa inca o iarna si ceva rabdare, cheltuieli doar cu ghidonul cumparat de la nemti si gaurit pentru cablaje la atelierul neaos de prelucrari metalice prin aschiere, farul tot de la nemti si scaunul de la americani de pe ebay, ceva panza, un flex, adeziv si vopsea a iesit un rat foarte putin costisitor si care se abate destul de mult de la linia de fabricatie.

Ok. Problema este ca odata ce te-ai apucat de taiat e greu sa te lasi…e un cerc vicios care capata amploare cu fiecare modificare pe care o faci.

Exista o lista intreaga de modificari in plan, printre care, evident si cele structurale. Urmatoarele cateva fotografii pot sugera cate ceva.

Si asta ar fi in mare…lista scurta la ea ajungandu-se dupa sute de ore pierdute in cautari, cereri de oferta, detalii tehnice, preturi alternative mai putin costisitoare si zeci de bookmarkuri pentru tot ce inseamna custom made.

De data asta insa trebuie sa fiu de acord cu carcotasii la care am facut referire mai sus…singurele piedici sunt cele financiare; dar nu fac decat sa intarzie rezultatul fara insa a-l compromite in vreun fel. Si asta nu numaidecat din cauza faptului ca piesele in sine ar fi scumpe ci pentru ca in spatiul carpato danubiano pontic nu le gasesti, iar transportul de peste atlantic, in functie de piesa, te ajunge de multe ori mai mult decat valoarea piesei in sine. Sa nu mai vorbesc si de paritatea euro dolar care nu e la fel de incurajatoare ca acum cativa ani.

Sunt ceva bani, dar, zic eu ca merita, pentru ca, la final, dupa ultimele calcule poti ajunge cheltuind aproximativ 8000 de euro inclusiv pretul motocicletei de serie, cu un chopper care concureaza fara nici cea mai mica problema cu custom-urile pretentioase, de brand, lista la preturi incepand cu 10-12000 de euro.

Promit sa revin cu imagini edificatoare de indata ce proiectul incepe sa prinda contur, chiar daca din pacate, o sa treaca ceva vreme; eu sunt convins insa ca o sa merite asteptarea.

Pana atunci va informez ca sunt deschis la discutii, propuneri, opinii si intrebari.

facebook comments:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

if you check this box ... nothing happens (: 26