web analytics
februarie 9, 2011, Author: Ciprian, Leave a comment

2010 European Biker Build Off

Categories: Articles (international)

Cum spuneam in articolul despre Custombike 2010, cel mai mare show custom din Europa care a avut loc in perioada 3-5 decembrie anul trecut la Bad Salzuflen in Germania, pe perioada celor 3 zile de desfasurare a ostilitatilor ce au cuprins 25000 de metri patrati de salon, 300 de expozanti si peste 750 de motoare modificate, a avut loc si ce-a de-a patra editie a European Biker Build Off.

Distractia a inceput in 2007, cand a avut loc prima editie a EBBO.

Castigatorii editiilor anterioare sunt fabricanti al caror brand este mai mult decat cunoscut si nu doar la nivel european.

2007

In 2007 au concurat pentru titlu Marcus Walz -- www.walz-hardcore-cycles.com (un articol cu privire la cine este Marcus si ce vrea el il gasiti AICI) si Urs Erbacher.

Daca e sa luam in considerare ca Marcus Walz era la acel moment castigatiorul en titre a International Biker Build off 2006, putem spune ca a fost oarecum destul de usor de ghicit cine va castiga.

Motorul castigator marca WHC:

si un scurt montaj de pe durata concursului EBBO 2007

2008

Castigatorul din acel an a fost Andreas Berger Forth. Lamuriti? Daca nu va mai spun ca a fost reprezentantul celor de la Thunderbike (www.thunderbike.de)

Motorul care le-a asigurat victoria

si montajul aferent

2009

In acel an s-au infruntat Tobias Guckel de la TGS Motorcycles si Nick Gale de la Nick Gale Customs (original nu? ma intreb cum ar suna Vasile Popescu Customs…)

and the winner is….was…

Tobiaaaaas Guckeeeel!

si asta e mobra

2010

Desi ne-a luat suficient sa va prezentam castigatorii EBBO din anii anteriori eu zic ca a meritat, asa, ca termen de comparatie.

Anul 2010 i-a adus fata in fata pe Mario Kyprianides si Bodo Hayen.

Sa facem cunostinta cu cei doi.

Mario Kyprianides

www.chopperkulture.com

…dupa cum suna si numele, s-a nascut in Cipru acum 41 de ani si este proprietarul Chopper Kultcha, atelier custom nu din Cipru ci din Emiratele Arabe Unite.

despre el va mai spunem ca are pedigree bunicul si tatal sau fiind amandoi mecanici, cel dintai ocupandu-se in anii 50-60 cu reconstruitul si surubaritul de HD-uri, Indian-uri, Triumph-uri si BSA-uri.

Chopper Kultcha a luat fiinta in 1992 iar de atunci a continuat sa produca custom-uri unele dintre ele fiind considerate de exceptie si fiind premiate la numeroase concursuri de profil; in situatia asta se afla Courtesan cu care a castigat:

Rats Hole Sturgis 2010 -- Best of Show, Rats Hole Sturgis 2010 -- Best Bobber, Dubai Bike week 2010 -- Best of Show (Middle East Champion of Custom Bike Building), Dubai Bike Week 2010 -- 1st Freestyle Class, European Bike Week 2009 -- 1st Radical Class, Arneitz European Bike Week 2009 -- AMD Best of Show Runner Up, Middle East Hog Rally 2008 - 1st Freestyle - Best Paint & Peoples Choice

Cel de-al doilea competitor al editiei 2010 a EBBO a fost

Bodo Hayen

www.die-bikeschmiede-sued.com

…despre Bodo va spunem ca este un neamt care prin ’85 si-a cumparat un Shovel care i-a trezit pasiunea pentru modificat motoare.

Dupa aproape 20 de ani! de acumulat experienta a reusit sa se faca remarcat cu un custom sub numele de Triangular care i-a adus locul 2 la Daytona Rat’s Hole Custom Bike Show in 2003.

destul cat sa-i aduca suficienta notorietate astfel incat in 2005 sa infiinteze Die Bike Schmiede Sud sau Bike Forge South

Cam acestia ar fi in mare cei doi concurenti care au adus Emiratele Arabe Unite si Germania fata in fata.

Cum spuneam, EBBO din 2010 s-a desfasurat pe durata celor 3 zile a Custombike 2010, timp in care, echipele concurente si-au construit motoarele pe scena in fata vizitatorilor, de aceea si timpul alocat construirii celor doua motoare a fost doar cat show a fost deschis pentru public, adica :

Vineri de la orele 12:00 la 20:00

Sambata de la 10:00 la 18:00

si Duminica de la 10:00 la 14:00.

iar regulile au fost clare:

- toate componentele necesare nu trebuia sa fie preasamblate (cu exceptia gumelor care putea fi gata montate pe jante)

- instalatia electrica desi preasamblata trebuie instalata pe motor pe scena

- cablaraie, furtune frana, ambreiaj, benzina etc. obligatoriu instalate pe scena

- vopseaua de baza sau airbrush putea fi facuta anterior insta tot ce inseamna pinstripe sau alte dichiseli, on stage.

- fiecare echipa trebuie sa fie compusa din nu mai mult 4 persoane dinainte desemnate.

- la finalul orelor de constructie motocicletele trebuie sa….porneasca si sa se poata deplasa pana pe scena principala.

- Votarea castigatorului este facuta de catre vizitatorii participanti in ziua de Duminica, pe scena EBBO.

Ok, suficenta vorbaraie.

Cateva poze cu ce a iesit din cele 20 de ore de munca…

Chopper Kulture vs. Bike Schmiede Sud

si acum (drum roll) castigatorul editiei 2010 a European Biker Build Off este…

o sa trebuiasca sa urmariti clipul de mai jos pentru a vedea cine e. Fiecare fabricant o sa isi prezinte pe scurt motorul, iar la final dupa lungi taraganari specifice deschiderii plicului, timp in care tensiunea auditoriului creste (mai ales daca nu stie o boaba de germana ca mine) este anuntat marele castigator

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


facebook comments:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

if you check this box ... nothing happens (: 26